onsdag 15 februari 2012

I'm the queen of nothing, I'm the king of the world

Himla bra hjärtedag hade jag igår. Var ledig så latade mig hela förmiddagen, tog världens längsta sovmorgon. Sen åkte jag och tränade. När jag hade svettats klart märkte jag att jag hade glömt handduk hemma. Så där stod jag på tunnelbanan och luktade svett, härligt.
På kvällen kom lite underbara människor hem till mig och vi hade det bara mysigt, åt massa och drack lite kaffe och öl. Somnade glad som en gnu.

Idag började min nya kurs, den kommer nog bli kul. Dock sjukligt mycket att läsa. Så istället för att börja med läsandet har jag ägnat den senaste timmen till att spela gitarr och sjunga lungorna ur mig. Vi alla behöver en hobby och min råkar vara att just det. Dra några ackord och sjunga allt var jag har, tills den sekund jag hör någon granne i korridoren, då tystnar jag tvärt, för jag vet ju att de hör mig och det är bara så.himla.pinsamt.

Nu ska jag tvätta och sen ska jag åka hem till Tanya där hon ska bjuda mig på Thai-pastan som hon är så duktig på. Fint liv jag lever ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar