tisdag 8 februari 2011

Träna eller icke träna, det är frågan

Har haft en ond huvudvärk som har härgat sedan kl 12 ungefär. Inte kul. Har testat att äta, dricka kaffe, gå på promenad, men huvudvärken är kvar.
Nu kom jag på att jag däremot inte har testat att ta en huvudvärkstablett. Känner att det borde finnas en naturlig förklaring, kanske är vinet från igår som spökar.
Så jag har alltså inte varit på Friskis idag. Var på god väg och kollade sl för att se när bussen gick. Den gick endast två gånger i timmen, annars var man tvungen att byta och då skulle bussresan ta 15 min. Sen ska man gå till och fram bussen också, så ja 25-30 för att ta sig dit känns ju JÄTTEJOBBIGT! Ofta jag kommer ha tid/ork att åka en extraresa för att träna? Nej, det händer ju inte.

SÅ nu har jag följande alternativ.
1. Någon av grannarna bestämmer sig för att öppna gym, typ franchise för Worldclass eller något i den stilen. Med roliga klasser och komplett gym med löpband och allt, endast några meter i från mitt hus.
2. Jag flyttar till en centralare plats där man har gångavstånd till gym (snor Björns rum?)
3. Struntar i att träna, fortsätter att vara tjockis, tills snön smälter och börjar då att springa.

Ja, just nu kör jag nog på trean, börjar tro att huvudvärken beror på allvarlig chokladbrist, måste göra något åt detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar