lördag 12 februari 2011

Snow day

Åh fredagen blev jättebra tillslut.
Det började väl när Erika ringer "vet du att vi är insnöade?" Då står hon vid brevlådan och vet inte riktigt hur hon ska ta sig in, eftersom mr. Plow hade gjort en 2 meter hög vall av snö. Nästan iallafall.
Erika var hemma efter två lektioner, resten av dagen ställdes in pågrund av snöstorm. Jag fattar nada, det var väl väldigt många snöstormar på min tid, men aldrig, ALDRIG ställdes skolan in. Det är ett faktum, dagens ungdomar är mesigare.

Dagen blev ännu bättre när Björn lyckades ta sig till mig efter väldigt många timmar.
Annars satt jag mest och skrattade åt kaoset, det är så himla pinsamt. Bara det att de började ploga på fredagsmorgonen när det redan hade snöat i ett dygn, whats up with that? Och att man ställer in ALLA bussar. HERREGUD! Dåligt SL, verkligen dåligt. Sjävlklart är säkerheten viktigast, men, alla bussar? Och varför plogar man inte? Och varför gick det ersättningsbussar Gullmarsplan-Hagsätra, men inte i resten av Stockholm? Så många frågor, så lite svar.

Nu måste jag plugga, hemtentan väntar. Är klar med en fråga, 3 to go.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar