tisdag 22 februari 2011

En TISDAG

Dagens händelser:
* Jag råkar slå ned en stol efter att mamma stoppar in sin iskalla hand innanför min tröja. Sen blir hon arg på mig för att jag orsakar märken i golvet. Ehh, ta en till titt i orsakskedjan!
* Mitt nyttiga liv går åt helvete när mamma har köpt en stor godispåse. Skriker "DET STÅR EN GODISPÅSE PÅ BÄNKEN!" och lyckan är total.
* Inser att min nördighet börjar gå för långt när jag får reda på att mamma är inbjuden på S partikongress där de ska välja ny partiledare. Återigen skriker jag "ÅH VAD COOL FÅR JAG FÖLJA MED?". Jag fick tyvärr inte följa med och det är nog inte så coolt egentligen. Eller joooo, har aldrig varit på en partikongress, kul att se hur det går till och vara med i lokalen när de utser sin nya partiledare. Det är ändå rätt historiskt, typiskt sånt som Tommy Möller kommer skriva en bok om.
* Björn har badat isvak. Badat är väl att ta i, men han har gjort hela den där isvaksgrejen. Så nu är det alltså helt okej att kalla honom för Isbjörn. Eller Isvaksbjörn, men det blir ju så långt, så Isbjörn känns mer som om det kommer att fastna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar