torsdag 3 februari 2011

På sätt och vis

Halli Hallå, gnun här. Trött, just precis, som en gnu!
Har varit en bra dag på flera sätt.
Sätt ett: Träffade Susana för lunch vid Östermalmstorg, vi litade helt på Metro att det var rätt så "billigt" där. Visst det var inte snordyrt, men inte heller gott. Hade trevligt sällskap iallafall, länge sen jag såg den bruden.
Sätt två: Fick komplimanger av två vänner, det var samma komplimanger med av två olika personer. De sa "vad snygg du var idag" (som om det vore något ovanligt...) och "vad fin du är i dina glasögon/glasögonen är sjukt snygga på dig". Jag blev glad och varm i hjärtat. I morse tänkte jag nämligen "ååhhh jag orkar inte fixa mig, får bli glasögonen och tänker inte ha något mer smink än mascara!" Det är alltså det som är det hemliga tricket, less is more.
Sätt tre: Hittade present till Björn. Inte alls svårt. Kan inte säga vad det är, inte för att han läser detta (varför läser du inte detta?) men om någon av er som läser detta tänkte skvallra.
Sätt fyra: Har egentligen inte hänt något mer bra, men är bra att det är torsdag och fredag imorgon.

Tack för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar