torsdag 20 oktober 2011

Lycka

Jag är så lycklig så lycklig. Den som säger att materiella ting ej kan göra en lycklig har uppenbarligen inte hittat den perfekta kappan ännu. Jag har hittat den! Fram med skumpan, fyrverkerinerna, fanfarer, ingenting är för stort för att fira detta.
Som jag har letat. Ut och in i affärer. In med mina armar i jackarmar, knäppt upp, dubbelknäppning, enkelknäppning, ingen knäppning... Jag har testat allt. Jag har skrattat, jag har gråtit, jag har framförallt sett väldigt lustig ut. Som någonslags drosk-förare. Som en militär från 1700-talet. Som en tjock gnu. Kort och gott, ingen av de looks jag hade tänkt att ha i vinter.
Tills idag. Då jag hade två timmar att döda på stan och bestämde mig för att ge kappletandet ett nytt försök, för nu börjar det verkligen bli kallt. Jag gick in på Zara, plockade på mig några. Till en början var resultaten som tidigare, jag såg för rolig ut. Hade nästintill förlorat hoppet när jag tog på mig Den. Allting föll på plats. All ondska i världen försvann, alla änglar sjöng och jag är rätt säker att det var i exakt detta ögonblick som Gaddafi dödades. Allting var helt enkelt perfekt. Jag tänkte "det här är så Linda ser ut i vinter".
Jag gick mot kassan, svängde fram plånboken, kortet grät, men jag, jag var lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar