onsdag 19 oktober 2011

Gulliga djur

Dagens citat:
"Alltså jag tycker verkligen inte att något djur är gulligt".
Det var alltså Erika som sa detta och hon är helt seriös. Hon tycker helt enkelt inte att djur är gulliga. Detta uttalande kom ungefär 10 min efter att hon beskrivit sin mattelärare som just gullig. Kanske är hennes definition av gullig bara lite konstig? Eller så gillar hon inte djur helt enkelt.

I och för sig så började denna diskussion om djurs gullighet med att jag sa "jag tycker inte om djur så mycket" så man kan väl säga att jag kastade den första stenen. Jag gillar hästar och kor. Rejäla djur man kan lita på. Kattungar och hundvalpar kan vara gulliga, men annars nej... Jag känner det inte. Skulle nog vara den sämsta hundägaren, så ge mig aldrig en hund. En liten gullig ponny kan jag dock tänka mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar