onsdag 26 oktober 2011

Konsten att misslyckas

Idag har jag gjort något jag aldrig har gjort förut. Jag har blivit underkänd. Jag kuggade alltså uppkörningen. Det suger ju stenhårt. Jag sa innan att om jag skulle kugga ville jag göra det på ett riktigt ordentligt fel. Men icke. En liten jävla grej, som jag egentligen kan, det blev mitt fall.
Min mamma sa till mig när jag var liten och var ledsen över att inte få det jag ville till middag "Linda, du måste lära dig att ta en motgång, det blir inte alltid som man vill här i livet". Muntert sagt till lilla Linda. Jag har tagit med mig orden och använt dem, har tagit de motgångar som har kommit emot mig. Dock har jag aldrig blivit underkänd. Det har aldrig funnits ett IG bland mina betyg, jag har aldrig fått ett F. Jag ska ju klara allting, jag ska inte misslyckas.
Men, livet är fullt av motgångar och det kan inte alltid gå som man vill. Allra minst uppkörningen. Den ska man gärna misslyckas med några gånger innan man blir godkänd. Så jag försöker ta denna motgång på bästa sätt, gå vidare och köra igen.

Någon gång måste jag ju klara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar