måndag 10 oktober 2011

Bitter

Jag har alltså blivit en bitter människa. Det är ett nytt steg i detta "gå vidare"- arbete. Bitterheten.
Förut ville jag spola tillbaka tiden, tillbaka till då allt var bra, spola tillbaka, göra om, göra rätt, leva lyckliga i alla våra dagar.
Nu vill jag bara spola fram tiden. Inte bak. Det är gjort och jag vill inte göra om det. Vi har färdiga.
Nu vill jag spola fram tiden, fram till den stund då bitterheten är borta och jag är en lycklig människa. Den tiden då någon säger till mig att den tycker om mig.

Det är nog den svåraste biten. Att känna sig oälskad. Oönskad.
Man vill ju bara känna sig behövd. Och älskad.

Känner att jag behöver lite tacksamhet just nu.
Jag är tacksam för:
* Att jag har en värmefilt så att jag slipper frysa.
* Att jag har fina vänner.
* Att Malins fest är på lördag. Är så himla taggad på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar