måndag 10 januari 2011

lite sentimental

Hur gick min garderobsrensning undrar ni (höhöhö).
Jo, jag har nu en del högar på golvet med lappar med "Till Erika", "Klädinsamling", "Lite trasigt, men annars fint". En del högar visste jag inte riktigt vad jag skulle göra med så de fick bli "Erika/klädinsamling/småland".

Ligger ändå lite kläder på golvet, men på nått sätt så blev det ingen större plats i garderoben. Kanske för att jag flyttade tre skjortor från lådan till garderoben, som ett försök för att se om jag använder de mer då.

En del grejer borde jag har slängt, men gjorde det inte. Som de där jeansshortsen i storlek 25 som jag måste ständigt andas in för att kunna ha på mig. Kommer förmodligen aldrig bli så smal igen, men kunde liksom inte skiljas. När du tar bort något, tar du bort något av någon du en gång var, men förmodligen inte kommer bli igen. Kan du fråga sig varför jag inte är redo att säga hejdå till den personen.

Gäller samma sak med badshortsen i storlek XXS, går inte riktigt att knäppa. Tror inte att vill ha badshorts längre, men det är ingen anledning till att slänga.

Så de ligger kvar. Väntar på något eller någon. Kanske en smalare jag (minns Miranda när hon kom i sina Skinny-jeans, som om hon någonsin varit stor), kanske en normal jag som har gett upp alla tankar, gett upp all tro på att det var något bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar