onsdag 5 september 2012

Stressen

Jag mötte min glada granne i hissen idag, han som alltid vill prata och alltid får en på bra humör. Han frågade om mitt bokpaket under armen och på fyra våningar hann jag berätta om hur jag pluggar, har precis börjat mitt tredje år nu, vad jag pluggar och att jag dessutom jobbar 50%. När jag tillslut berättade vad jag jobbade med svarade han "oj jävlar. Du kommer ju vara utbränd innan du ens pluggat klart" "Hahaha. Ja" svarade jag då. Sen var det våning fyra och hissen stannande och jag log och sa ha en så bra dag, lycka till med allt sa han, vi småskrattade lite och jag tänkte att det var en trevlig stund i hissen. Sen tänkte jag igen. En nästintill okänd man hann på fyra våningar tala om för mig att jag lär bli utbränd snart så mycket jag har att göra och jag höll bara med.

Igår fick jag stressattack innan jag skulle sova, så då kunde jag inte sova och panikvaknade klockan fem och undrade VARFÖR HAR KLOCKAN INTE RINGT JAG KOMMER FÖRSENT. Jag var halvägs uppe när jag insåg att jag var uppe en timme för tidigt. Stressad, ja. Utbränd, inte än.

Nu har jag godis, te och kurslitteratur framför mig. Ska bara överleva denna kväll sen har jag en fin dag framför mig imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar