lördag 1 september 2012

Hejdå

Regnet har tagit denna stad i ett järnhårt grepp. Det har regnat konstant sedan tidigt i fredags morse. Så himla kul. 
Jag har jobbat min sista heltidsvecka på länge, för på måndag börjar skolan. Det känns faktiskt mest tråkigt, har trivts så bra med att bara jobba, ha lediga kvällar och helger. Jag trivs så himla bra på jobbet och det är så skönt att ha en sysselsättning som inte ger en ångest. Ingen prestationångest eller liknande alls, jag åker bara dit, jobbar och har kul. 
Men nu på måndag är det alltså dags för att börja plugga igen, är som sagt otaggad, men lite kul ska det ändå bli. Om inte annat måste jag intala mig själv det för annars kommer det aldrig att gå. Detta kommer bli kul Linda, du kommer tycka att allt är jätteintressant, det kommer gå så bra. 
Kommer jobba mycket under hösten också, vilket betyder att jag inte kommer att ha något socialt liv, men det gör inget, för det har varit så himla många farväl den senaste tiden. Så får jag någon helg över eller två ska jag åka till alla dessa platser som mina vänner har bestämt sig för att bosätta sig i.

Oj vad höst-deppig jag blev nu. Är nog alla dessa hejdån till människor som jag tycker väldigt mycket om och mår bra av att ha i mitt liv som gör mig lite låg. 

Hösten kommer nog bli jättefin. Dricka massa te och kaffe och fika på söder med de fina människorna som är kvar i Stockis, linda in sig i mysfilten och läsa böcker, ha på mig en av alla de tjockmyströjorna jag köpte i New York, gå promenad i höstlöv åh så fint allt kommer att bli. 

Ikväll säger jag hejdå igen. Till Eriks lägenhet, Amelie och sommaren. Kommer nog gråta innan kvällen är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar