söndag 16 september 2012

Konsten att må bra

Kurser ger min fortfarande ångest, men känner mig duktig, bra och stark när jag inte låter det dra ned mig. Liksom det är inte hela världen om jag misslyckas, ibland måste man prioritera annorlunda. Att misslyckas med en kurs definierar inte ditt värde som person och så vidare. Jättebra att få misslyckas ibland, för en person som har låtit prestationsångest styra hela hennes liv. Lägga prestationerna åt sidan och fokusera på att må bra istället. Hur bra låter inte det?

För jag mår nog rätt bra nu. Ska inte överanalysera om jag inte känner att jag mår dåligt, men jag har en tendens att göra det ändå. Verkligen ifrågasätta hur jag känner och mår. Det där med att go with the flow är inte min grej helt enkelt, allt måste ju analyseras sönder innan man kan gå i den ena eller andra riktningen.

En sak jag har analyserat sönder är framtiden, hur jag ska lägga upp mitt år framöver och efter mycket tankar fram och tillbaka så tror jag att jag faktiskt har en bra plan. Planer har ju en tendens att ändra sig hela tiden, för drömmarna och viljan förändras, men just nu trivs jag bra med den planen.

Åh framtiden, alltid lika roligt att prata om. Om jag skulle blicka bakåt istället så skulle jag säga att min helg var fantastiskt fin. Fantastiskt förträffligt fin. Fint fint fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar