måndag 3 september 2012

Första dagen på resten av min höst

Idag var det första dagen på terminen. Första föreläsning, alla är spända och studiemotiverade. Alla utom Linda som sitter och räknar ned timmarna under föreläsningen, för snart, snart får hon åka och jobba.
Ja, ni hör själva, jag sitter på en föreläsning och längtar efter att jobba. Då är det bara fel.
Ämnet på denna kurs verkar intressant, men föreläsaren och kursansvarige, alltså mannen vi ska ha i exakt allting, är under all kritik. Har aldrig varit med om en sämre föreläsning, tillslut stod han bara där och... sa ord. Alla tittade lite oroligt på varandra och liksom, vad håller han på mig? Ska inte han vara bra på sånt här? Nej, han hade ingen koll alls på hur en bra föreläsning ska vara upplagd, eller en kurs överhuvudtaget.
Men sen har jag fått höra att just första kursen ska vara jättedåligt, men sen kommer allting bli så himla bra och roligt och alla kommer bli jättemotiverade och leva lyckliga i alla sina dar. Amen.
Vi får hoppas på det.
Men, jag får anstränga mig, bita ihop, se till att klara terminen och tänka att alla framtida arbetsgivare kommer strunta fullständigt i mina betyg och istället se till vad jag har gjort utöver mina studier, arbetslivserfarenhet osv, så satsar nu på den.

Jag hade kul på jobbet sen. Såklart.

Annan stor grej, har köpt gymkort. Gym, klasser och simhall, så bra och jättenära och alla som jobbar där har varit så snälla mot mig. Det är bra, jag behöver ett snällt gym.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar