torsdag 27 september 2012

Det är kul att vara glad

Hejsan.
Den här veckan har inte varit kul, inte någonstans alls. Jag har varit stressad konstant och haft en ångestkänsla hängandes över mig hela tiden.
Men, nu är det torsdag och veckans jobbigaste dag med flest ångestmoment är över. Eller ja, inte helt, men själva ångestmomentet är över. Gick på institutionsstyrelsemöte och det gick jättebra, alla var snälla mot mig och jag gjorde inte bort mig. Seminariet gick också bra och fick, hör och häpna, beröm för min inlämningsuppgift. Hann även prata med lite kursare om hemtentan och det visade sig att alla hade ångest över den och ingen hade börjat. PUHHH. Då finns det säkert hopp för mig med.

Stressen och ångesten lär komma tillbaka på måndag igen då jag inser att jag inte alls har kommit så långt med tentan och sen lär jag ha full panik fram till onsdag. Men det tar vi då.

Nu är jag bara glad. Anledningar till glädje:

* Jag var på inspelningen av Breakning News igår, vilket var jättekul, mycket skratt och fick hälsa på Filip och Fredrik och jag blev starstrucked och fick inte ur mig så mycket mer än "det var jättekul, ni är jättebra". MEN JAG HAR SKAKAT HAND MED FILIP OCH FREDRIK WOOOP WOOP.
* Imorgon är det fredag. Tenta eller ej, fredagar är de bästa dagarna.
* Jag får finbesök över helgen. Längtar sönder och har en sån himla bra känsla i magen när jag tänker på det.
* På lördag ska jag på stand-up med jobbet, då jag har de bästa kollegorna så kommer det bli hur kul som helst.

Ja. Det är kul att vara glad. Den meningen kan ni skriva ut och sätta upp på era väggar, för lite inspiration i den trista vardagen när motivationen tryter.

Det är kul att vara glad - Linda, 2012. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar