söndag 9 september 2012

ordnar

Idag har jag storstädat hela lägenheten. Sorterat i lådor som inte blivit sorterade sedan inflyttning, kollat igenom varenda litet papper, lagt i olika högar. Sorterat garderoben, tagit ut allting, vikt ihop och lagt in igen. Ordnat en första hjälpen-låda med tre olika sorters plåster, tryckförband och kirurgtejp för man vet ju aldrig.
Jag har fixat och donat och gjort det fint och bara fokuserat på att allting ska bli så fint och sen är klockan sju och jag har inte ätit på hela dagen och måste lägga mig ned i hallen ett tag.
En hel dag med frenetiskt organiserade och sorterande för att slippa att sortera i min hjärna, för där finns tankar som jag inte kan organisera.

Jag har inte pluggat.
Plugg betyder att hjärnan ska användas och i hjärnan finns alla tankar. Orkar inte med tankar.

Imorgon ska jag testa en annan strategi, att bara tokplugga och ha hjärnan öppen för smarta plugg-relaterade tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar