onsdag 2 november 2011

Jag och min lägenhet

Halli Hallå. Stor vecka det här, stor vecka. Det händer grejer kan jag tala om!
Igår fick jag tillträde till lägenheten, helt fantastiskt kul. Jag åkte dit på kvällen och när jag och pappa står och beundrar utsikten så ser vi tre killar som går omkring på taket på skolan som ligger mittmot. Lite konstigt beteende. Ännu konstigare blir det när de försöker ta sig in i skolan. Vi får helt enkelt ringa till polisen och rapportera det misstänkta inbrottsförsöket. Det var en trygg början på mitt nya liv.
Jag lyckades även bli totalt bortgjord inför min nya granne (tack mamma), men det är för pinsamt för att skriva ut här.

Anyhoo... Trivs redan jättebra där, trots att jag inte har flyttat in ännu. Så himla nära till tunnelbanan, man ser faktiskt skylten med trafikinformation från mitt fönster. Ser tyvärr inte riktigt vad som står på den dock, men borde införskaffa en kikare, så kan man bara kolla ut genom fönstret och slippa kolla på sl när tuben går. HUR BRA? Superbra.

Längtar också efter jul så att jag får göra julmysigt där och äta pepparkakor hela dagarna. Åhhh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar