torsdag 24 november 2011

INTERNET!

HEEEEJ!
Nu, en vecka efter inflytt har jag fått internet. Lyckades koppla in det helt själv, så himla stolt. Vem behöver en man när man klarar av allt själv? Kanske kan vara kul med sällskap dock. Men det viktigaste är att man inte är beroende, utan klarar sig själv och är med någon för att man vill, inte för att man behöver.
Eh, nu skulle jag skriva om min vecka som hemifrån flyttad egentligen, men jag antar att denna vecka av självständighet har fått mig att inse vikten av att klara sig själv, vikten att trivas med sig själv, vikten av att inte vara beroende.

Kan skriva lite kort om mina dagar so far i läggan.
Torsdag
Flyttar in, pappa bär och skruvar möbler, jag städar och plockar upp. Åt på lokala pizzeran, sov "hemma", dvs hos föräldrarna då jag var för trött för att bädda och hade ingen frukost.
Fredag
Åkte till Bandis när jag vaknade, fortsatte att packa upp. Mamma kom på besök, sen kom Tanya. Jag och Tanya åt middag, första middagen. När jag skulle ta tuben till stan första gången så var det banfel. My luck. Sov första natten, svårtsomnat.
Lördag
Åkte till IKEA med bussen som går direkt, sjukt smidigt, köpte sånt som jag märkte att jag behövde. Åkte hem och organiserade mina garderober. Sjukt nöjd när jag blev klar. Hade superlyckad inflyttningsfest för bästa vännerna på kvällen.
Söndag
Var sjukligt bakis, gjorde ingenting annat än att sova, kolla sex and the city och äta hamburgare från grillen.
Måndag
Inte så spännande dag, pluggade. Var och simmade med Jenny och Erika, i torvalla då.
Tisdag
Inte så spännade dag det heller, pluggade.
Onsdag
Var på promenad i mitt närområde för första gången. Såg getter och värsta mysiga parken. På kvällen var jag på NK på litteraturkväll och blev kär i Salem al fakir.
Torsdag.
Idag har jag alltså pluggat som vanligt, men även installerat bredbandet.

Jag har även lagad mat till middag varje dag, det trodde jag aldrig att jag skulle göra. Kanske är nyhetens behag, men än så länge är det roligt att laga mat till mig själv. Jag lovar att om en vecka så lever jag på yougurt och gröt, men än så länge kan ni vara stolta. Det är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar