onsdag 14 september 2011

Mysblåser

Åh vad jag är trött idag. Vill liksom inte göra någonting annat än att ligga och slötitta på tv. Har tyvärr så mycket som jag ska göra, så det går ju inte för sig. Dock måste jag bli pigg för ikväll ska jag på middag med ett gäng främlingar. Så himla läskigt, varför utsätter jag mig själv för sånt? "Ja vad kul att hänga med ett gäng främlingar som förmodligen bara kommer vilja prata om utrikespolitik hela kvällen" tänkte jag väl i ett svagt ögonblick.
Nej men det ska bli jättekul. Verkligen. Det är alltså utrikespolitiska föreningens mentorskapsprogram- kickoff ikväll. Jag sökte ju till mentorskapsprogramet och blev antagen, så måste helt enkelt gå på middag med främlingarna. Kan ju bli precis hur som helst. Förmodligen mycket trevligt.

Tanya är så snäll, hon ska skriva lista på allt jag behöver när jag flyttar hemifrån. Hon började igår. "Allrengöring, toaborste, toapapper, diskmedel..." började hon att säga i telefonen. Hon har kollen den där Tanya.

Vad är jag tacksam för idag? Ni måste själva testa den här tacksamhets-grejen, det är faktiskt ganska svårt, för ibland känner man ingen tacksamhet alls. Men.
Jag är tacksam för:
- Att jag fick två underbara år med en underbar människa. Har upplevt riktigt kärlek.
- Att jag inte hatar, att vi inte hatar.
- Att det mys-blåser ute.
- Att jag ska dricka kaffe snart.
- Att jag tar mod till att göra saker som jag aldrig gjort förut.
- Att min mamma är så snäll, förstående och rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar