lördag 3 september 2011

bara roligt

I november kommer jag bli en vuxen tjej och flytta hemifrån. OH YEAS. Jag ska flytta ifrån lilla huset till lilla lägenheten. Åh min lilla fina lägenhet som är min min min min! Jag ska flytta ifrån Haninge till Bandhagen och ha det så bra i lilla lägenheten. Precis vid tunnelbanan och allting. Så himla bra. Så himla glad och lycklig är jag.

Skrev på kontraktet igår. Efter det åkte jag till Tanya för att dumpa mina grejer och vi påbörjade den stora resan mot den stora festen. Med Crispy Chicken meal to go satte vi oss på bussen mot Värmdö. Efter en mycket lång stund gick vi av. Vi köpte den festligaste drickan Konsum hade att erbjuda (Chapel Hill Sparkling Chardonney - non alkohol). Med pompa och ståt öppnades flaskan och festen och firandet påbörjades. Satte oss på en annan buss och åkte längre ut. Gick av mitt ute i ingen stans och påbörjade den långa vandringen. En taxi stannar och skjutsar oss till the party för billig penning. Vi var tacksamma.
Väl på festen (den största festen i mannaminne/skogsrave) så började vi dricka de alkolhaltiga dryckerna som fanns tillhanda. Vi dansade i ladan och värmde oss vid elden. Det var helt enkelt den perfekta festen.

Resan hem var minst lika rolig. Med taxi till en busstation och med nedsläckt buss med "Ej i trafik" skylt på, åkte vi raka vägen till slussen. ¨¨¨


Så himla bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar