söndag 4 september 2011

golvmoppen

Jag har världens i särklass roligaste lillasyster.
Vi sitter och pratar om hennes läxa, att göra en presentationsfilm om sig själv.
Jag: Vad vill du ha med då, hur vill du presentera dig själv? Vad har du för vision liksom?
Erika: Alltså det finns en grej som jag alltid har velat göra... Det kanske är lite svårt att genomföra, men alltså det skulle vara jättecoolt.
Jag (blir nyfiken): Jasså, berätta, vaddå?
Erika: Alltså, du vet en golvmopp? Och en såndär hink man har till golvmoppen?
Jag (börjar bli fundersam): Ja?
Erika: Jag skulle vilja att jag liksom var golvmoppen, att någon liksom använder mig som golvmopp. Det har jag alltid velat göra.
Jag: Börjar skratta hysteriskt.

Erika var och är helt seriöst med detta. Vad får hon alltifrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar