torsdag 22 september 2011

En pärs

Idag var jag på viktigt jobbmöte. Jag hoppas att ni alla får bilden av mig som värsta karriärkvinnan när jag skriver så. Dessvärre handlade mötet om att min jobbstart blir uppskjuten med minst en månad. För min del var det en god nyhet, då jag funderade starkt på att klona mig själv. Hade börjat ringa runt till lite olika forskare som sade sig vara intresserade, men som tur är slipper jag alltså det. PUH!

Övningskörde med min mor till Ica Maxi. Det var en pärs kan jag lova. Det var första gången jag övningskörde med henne, kanske även den sista. Jag har ju kört en del och har rätt bra koll på läget, men min mor var mycket orolig och började skrika innan jag ens hade lämnat parkeringsplatsen. "NEEEEEEEEJ VAD GÖR DU?! DU VRIDER RATTEN ÅT FEL HÅLL!!!!" Skrek min mor. Jag, lugn som en filbunke, förklarade för min mor att jag inte alls vred ratten åt fel håll. "JOOOOO VI SKA JU DITÅÅÅT" Skrek min mor helt hysteriskt. Tydligen tänkte hon att jag skulle backa ut åt ett annat håll än vad jag tänkte. Alltså, båda hållen går minst lika bra, men jag gjorde åt det ena för det är mer sväningsmarginal och mer säkert kände jag. Min mor var då av en annan åsikt.
Vi kör vidare, jag vet vart jag ska och har planerat min körväg då min mor ropar "SVÄNG HÖGER". När jag frågade om denna plötsliga ingivelse att svänga till höger, så var svaret "Det kom en bil där borta". Jag hade observerat bilen, men ej lagt så mycket tanke på det, då vägen var tvåfilig. Enligt min mor var det dock en trafikfara.

Ja, herre min påse, det var en pärs som sagt. Hujedamig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar