söndag 6 januari 2013

the thug life didnt choose me.

Hejhej!
Mitt liv just nu är inte superspännande, skriver på uppsatsen som en galning. Just nu analyserar jag som en galning och det är ändå så kul. För materialet jag jobbar med är så bra och hela det området jag skriver om är så intressant att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Så roligt när man verkligen hittar en område som man känner att man bara vill forska vidare inom.

När jag inte pluggar så hänger jag med Erik, igår var vi i Uppsala och hälsade på Eriks vän med bebis. Sen hälsade vi även på Eriks föräldrar och åt en riktig familjemiddag, med syster och fästman och allt. Kändes högtidligt och lite nervöst, har endast träffat Eriks föräldrar i ca 2 minuter innan. Fick godkänt betyg av Erik i rollen som trevlig flickvän. Känns bra.

Sen kom vi hem och kollade på Brokeback Mountain och jag berättade innan att det är den film som jag har gråtit absolut mest till, flera gånger. När jag väl sätter igång att gråta (alltså hulkgråta pratar vi nu) så blir Erik ändå väldigt förvånad och tycker att detta är fruktansvärt roligt så det slutar med att jag sitter och gråter så att jag inte längre ser någonting för att glasögonen är helt vattenfyllda och Erik skrattar så mycket att han inte längre kan andas. Någon borde ha tagit kort på den händelsen känner jag.

Ja. Idag är det plugg som gäller och sen ska vi till Cosmonova och kolla på Isbjörnar i 3D. Är så fruktansvärt taggad på denna händelse. Kan inte bli annat än bra.

Tack och Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar