tisdag 15 januari 2013

dont you let me go

Åh misären i Bandhagen just nu. Uppsatsen är väl typ klar, men har lite lite för många ord och är verkligen inte nöjd med teoriavsnittet. Vill skriva om hela? Är inte nöjd med någonting egentligen. Vill skriva om allt. Men liksom... Man kan ju omöjligt komma fram till någonting på 15 sidor, det går ju inte. Tror kanske att jag skippar hälften av mitt teoriavsnitt och skriver lite mer på väsentligare bitar? Kanske.
Jag satt nere på caféet och skrev i några timmar, jävligt effektiv var jag. Bra pluggställe. Väldigt billigt också, om man jämför med vad det kostar på ett café 10 min med tunnelbanan bort. Inne i stan alltså.

Igår hade jag ett litet litet meltdown då jag inte för hela mitt liv kan förstå hur jag ska klara av att vara utan Erik i fem veckor. Det kommer inte gå. Kommer förmodligen gråta varje kväll pga tomhet. Det kommer nog ändå vara lättast för mig, då jag kommer vara upptagen men äventyr och uppleva saker, träffa nya människor. Stackars Erik kommer vara kvar här i sin ensamhet. Vill ju ta med mig honom. Maila projektledaren och säga att man får Erik på köpet, vi kommer liksom i par.
Nej, Linda, det ska du inte. Du kanske ska ta den här tiden och hitta tillbaka till din självständighet som du tycks glömt i allt kärleksrus. Ja, det kanske blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar