söndag 13 januari 2013

så är det med det

Hejhej!
Mellan allt uppsatskaos så har jag hunnit med att haft lite trevligt också. Var på bio och såg Beast of Southern Wild. Alltså, så himla bra. Helt fantastisk film, bland det vackraste jag sett. Grät såklart. Erik klarar som sagt inte av när jag gråter till film och han fick på riktigt hålla sig för skratt. Jag och ungefär alla satt och grät och Erik var tvungen att byta säte för att inte brista ut i skratt och förstöra den fina stunden för alla. Ja, så vi kan alltså inte se fin film på bio igen.
Idag flög jag upp ur sängen när jag märkte att det var soligt ute. Jag och Erik bestämde oss för att ta en långpromenad för att få in så mycket D-vitamin vi bara kunde. Så vi tog oss en ordentlig promenad, där vi aldrig hade gått förut. Erik är mycket för det där med äventyr, vill prova nya rundor hela tiden och jag älskar rutiner. Men nu övertalade han mig att vi kan väl iallafall gå till Örby Slott och kolla vad det är för något. Det gjorde vi, det var en ambassad. Jättetråkigt. Sen gick vi till Årstafältet, läste lite om platsens historia och sen traskade vi hemåt. 7,5 km blev det ändå så klapp på axeln Erik och Linda.

Ja, sen har det ätits blåbärspaj och umgåtts med familj och sjungits med syster. Nu sömn, imorgon ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar