fredag 11 januari 2013

Lite mycket att göra kanske

Hejhej.
Status på världen utanför mitt fönster: Grå och trist.
Status på världen inne: En panikartad känsla, något på bristningsgränsen. Två uppsatsdeadlines på 20kvm ger vissa avtryck.

Ja, jag sitter vid bordet och jobbar med min lilla uppsats. Lilla, för det är en B-uppsats och den är bara på 15 sidor.
Erik sitter i sängen och jobbar med det sista på hans stora masteruppsats. Stora, för det är en master och den är på 50 sidor.

Nej men det går bra. Min uppsats behöver lite finslipning och skriva till lite på sista avsnitt och sen får den lov att vara klar. Eriks har jag inte lika bra koll på. Fick frågan att läsa. Tackade nej. Kände inte att tiden räckte till för att läsa 50 sidor om olika policy-instrument för att minska på matsvinnet. På engelska. Och sedan förväntas komma med "smarta synpunkter". Så bättre att bara undvika det.

Jag är lite stressad jag, inte bara över uppsatsen, utan Indien och allt som måste göras innan jag åker. Kommer börja med förberedelserna när uppsatsen är klar och opponeringen gjord, om exakt en vecka. Då ska jag börja fixa och dona med alla viktigheter.

Saker jag ska göra:
Hämta ut visum och kolla att allt är korrekt.
Vaccinera mig igen.
Rensa ut lägenheten så att främling kan bo här.
Läsa packlista, köpa allt jag behöver och inte kan få tag på där.
Fixa med CSN (typ igår gärna).
Förbereda mig inför arbetet där, dvs förbereda workshops och föreläsningar.
Kanske också läsa på lite om området jag ska till.
Krama Erik minst 1000 gånger.

Har ett upptaget schema, för när detta ska göras ska jag även jobba. De två sista veckorna jobbar jag varje dag. Bra. Jippi. WIHO?

Nu: uppsats. Sen: Visumkontor. Senare: uppsats. LIVET JUST NU <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar