måndag 14 januari 2013

bravo

Idag var jag på visumkontoret igen. För att hämta ut mitt pass och visum. Alltså kaoset där. Väldigt dåligt system, denna gång fanns det inte ens kölappar, utan man fick stå fint i kö. Det slutade med att vissa trängde sig och det slutade med upprorisk stämning. Ilskan och irritationen blev sedan utbytt till något som kan kallas för trevlig stämning, för hela situationen är så absurd och någon sa "är vi redan i Indien eller?" och sen skrattade alla och det hela slutade med att alla sa hejdå till varandra när de blev klara och det var dags att gå därifrån. Så himla trevligt egentligen. Går från att stå tyst i kö till irritation till skratt till "hejdå, lycka till, ha det så bra nu". Bra möten med främmande människor gör så mycket tycker jag, för de behöver ju inte vara trevliga mot mig, de behöver inte ens prata med mig, och då om de anstränger sig och är trevliga, då blir man ju så glad.

Ja, nu har jag visum i allafall. Skönt att ha det gjort.

Dagens goda gärning avklarades när jag köpte Situation Stockholm. Fick en frälsning och "Gud vare med dig" som tack. "Tack detsamma" sa jag då och blev sen osäker på om man verkligen svarar så på "Gud vare med dig". Han blev glad iallafall och det är huvudsaken.

Nu är det ändå hög tid att jag skriver klart uppsatsjäveln.

JUSTE glöm inte att titta på Girls, säsong två började igår! Se det! Alltså fullkomligt älskar Shoshanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar