torsdag 17 januari 2013

det här blir bra

Hejhej
Idag har jag äntligen lämnat in uppsatsjävlen. Alltså hatet man känner för sig egen uppsats när inlämning närmar sig? Vill aldrig se skiten igen. Vet att den är dålig, men måste lämna in ändå. Den ångesten. Tvingade dessutom Erik läsa igenom den och han kom med jättebra kommentarer och synpunkter och då blev jag istället jättearg på honom och vägrade prata med honom på flera timmar. Sen blev jag arg på mig själv och sen arg på det faktum att jag alltid kommer vara lite sämre än honom pga mindre bildad och yngre. Sen samlande jag mig och blev rationell igen.
Jag kan ju inte direkt påstå att jag hanterar dessa inlämningssituationer på ett hälsosamt sätt. Men mycket skrik, gråt och panik senare så lämnade jag in den iallafall. Sen var det städ av lägenhet och kropp innan Elin kom hit och förgyllde min kväll. Vi åt jättegod middag (visade mina masterskills) och drack en flaska vin och åt massa godis. Jag var så glad över att ha Elin i min närhet igen att jag mest satt och tindrade hela kvällen. Tycker så mycket om henne. På fredag ses vi igen, på en så kallad girls night out. Känner ett viss hat mot att säga att man ska ut med "tjejerna" då det låter förträffligt töntigt, men... det är ju liksom "mitt tjejgäng" och då blir det väl så... eller? Det förenklar ju för alla om jag har bra namn på mina gäng. Så på fredag ska jag hänga med tjejerna alltså.

Ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar