tisdag 1 januari 2013

2012 i en lista


Jag gillar listor. Jag gillar att summera. Här kommer mitt år i listform.
Hur har ditt 2012 varit? Utvecklande, lärorikt, stressigt, kärleksfullt, roligt, omtumlande och bra. 
Blev du kär i år? Kärare än någonsin förut.

Vad önskar du att du gjort mer? Lagat mer riktig mat. Fångat dagarna. HAHA. Nej. 
Vad önskar du att du gjort mindre? Önskar att jag hade haft mindre ångest och oroat mig mindre. Överanalyserat mindre. Tänka mindre helt enkelt. 
Vem har du umgåtts med mest? Erik. 
Bästa minnet från 2012: New York, allting med resan till New York. Och den där kvällen som Erik kollade på mig med de finaste ögonen och sa jag var så lurig och sen kysste han mig och sen var det bara rosa moln med fluffiga kanter. 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare. I allafall stabilare. 
Var det mest lugna hemmakvällar eller vilda partykvällar? Under våren och sommaren hade jag knappt en enda lugn hemmakväll, under hösten tvärtom. Så blandat. Som är bäst. 
De största förändringarna under året? Började på jobbet i mars, vilket har präglat resten av året. Fick massor av nya vänner. Blev tillsammans med den bästa killen, blev hans flickvän.  
Vem/Vilka saknade du? Flera av mina vänner som har bosatt sig runt om i världen under året. 
Största misstaget? Att leva på yougurt i tre månader. Att jag lät min ångest vinna för många gånger. 
Tror du att år 2013 kommer blir bättre? Ja. För att man måste vara positiv. Och för att jag känner att jag har utvecklats så extremt mycket som människa under 2012 och tror att 2013 är då jag landar lite i allt det, vilket endast kan vara bra. 
Vad gjorde dig riktigt glad i år? Återigen; Erik. Helvete vad han har gjort mig glad. Och alla de roliga stunderna jag har haft med mina vänner, har varit glad över mina vänner.
Har du några löften inför år 2013: Inte direkt, men att fokusera på att må bra och göra sådant som får mig att må bra och ger mig energi i större utsträckning.
Hur skulle du beskriva din stil 2012? Som alla andra år, cool nörd. 
Vart reste du nånstans? Barcelona två gånger och framförallt New York. 
Vad ser du mest framemot med år 2013? Indien-resan! Och att bara leva mitt liv som jag är så otroligt tillfreds med just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar