torsdag 3 januari 2013

En bra dag,.

Hejhejhej.
Vad jag borde ha gjort idag: skrivit halva min uppsats.
Vad har jag gjort istället: Suttit 2, 5 timmar på visumkontoret för att ansöka om visum till Indien. Blev min tur, tog ca tre minuter. Väl spenderad tid. Nästa gång tar jag med mig en bok. Jag lyssnade dock på P3 dokumentär om massmorden på Columbine, känns ändå som en väldigt aktuell dokumentär att lyssna på.
Iallafall. När jag spenderat mina timmar nere i källaren på visumkontoret gick jag och kollade lite i affärer, tänkte kolla lite i affärer för att se om jag hittade något som är lämpligt att ha på sig i Indien. Hittade ett par jättefula mintgröna byxor. Provade dem, var jättesköna, satt snyggt men... färgen. Nej. Tänkte att det står ju ingenstans i mina papper att jag måste vara ful i Indien så köpte dem inte. La även tillbaka en blommig klänning pga såg ut som en gardin.
Köpte däremot:
* En blå slapp t-shirt för 40kr på Monki-rean. Älskar Monki-rean. Har tidigare år fyndat tröja som senare visade vara pyjamas. Tanya fyndade en gång en tröja som visade sig vara byxdress. Överraskningar är ju det bästa.
* En vanlig tröja på HMs herravdelning pga likande tröjor på damavdelning hade urringning - Indien = helst polokrage (typ).
* En rätt ful klänning. Eller fin. Färgglad och massa mönster och jag har aldrig ägt något likande. Köpte den på Indiska (såklart) och det var jag och de där lite konstnärliga tanterna (inte konstnärer på riktigt, utan de som har vanliga jobb men alltid drömt om en kreativare vardag och tar kurser i keramik och stilleben) som stod och rotade bland reagalgarna. Hittade alltså denna skapelse och tänkte "jaaa, varför inte?". Det är precis när jag tänker så som jag hänger in kläderna i garderoben och sen får de aldrig se solens ljus igen. Är nöjd ändå.

När jag gjort mina fynd mötte jag Jonki en stund, för att sedan möta Rudi. Jag och Rudi gick och åt indisk mat för att fira att jag fått iväg visumansökan samt mina nya Indien-kläder. Det kändes rimligt då. Gott var det iallafall, kommer ha bra mattillvaro där nere tror jag.

Nu kanske jag ska plugga lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar