tisdag 12 juni 2012

det blir inte bättre än såhär

Hej på er små gnuer.

I söndags var ångesten total. Jag lämnade den roligaste veckan på mycket mycket längre bakom mig och hade en vecka fylld med jobb och inget annat framför mig. Inget roligt alls.
Hittills har det ändå varit helt okej, igårkväll mötte jag Elin och Elin efter jobbet, vi åt mat och kollade på fotbollen, det var ändå kul. Hade varit roligare om Sverige vunnit, men man kan inte få allt som man säger.
Sen så vaknade jag i morse och tänkte att det var skönt med lördag, sen kom jag på att det var tisdag. Den känslan är ju skön.
Nej, så det var en lill-zombie som åkte till jobbet imorse. Men det har gått bra ändå, har roligt och så, planerar inför grillningen på fredag. Det är bra att planera roliga saker och ha något att se framemot.

Ja, jag är lite trött jag, författar inga bra ord alls nu. Hade tänkt att skriva något djupt och med eftertanke men det blev ju inget med det. Ni förväntade er nog inte det heller, så ingen behöver bli besviken.

Jag tror att det jag tänkte säga var att den här veckan kan nog bli ganska bra och rolig ändå. Inte lika bra som förra veckan såklart, såvida inte min chef säger till mig imorn att jag får betald ledighet här och nu och han har bokat en flygbiljett ner till Barcelona åt mig, Linn och Axel. Adrian, Johanna och Simon får också en varsin, så att hela gänget är samlat. Sen så har de ordnat så att vi alla får bo i en stor och fin lägenhet, nära vattnet så att vi kan ta siesta på stranden varje dag. Fri tillgång på mojitos ingår också och vi bor granne med en kvarterskrog. Sen så får vi alla stanna där i en månad eller två, och alla våra kompisar kommer och hälsar på hela tiden så vi hinner inte sakna någon, utan alla är bara glada och nöjda hela tiden.
Om min chef kom in på mitt kontor imorgon och sa att så ser min närmsta tid ut, då hade veckan blivit bättre än förra. Annars lär den ligga i lä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar