måndag 2 juli 2012

sjukling

Idag blev jag hemskickad från jobbet för jag såg ut som ett vrak och sov framför datorn. Kollegorna sa, gå hem nu Linda, vad gör du här? Och när jag sa till chefen att jag mådde jättedåligt så sa han gå hem och krya på dig också var det inget mer med det.
Sen sov jag i fem timmar när jag kom hem och ringde till pappa och grät lite för att jag kände mig så ynklig och ensam, men nej han behövde inte komma förbi, jag behöver ingenting, vill mest att någon ska tycka lite synd om mig, kanske klappa lite på mitt huvud och servera mig te.

Sen har jag kollat på Harry Potter och de vises sten och jag kan inte längre ta den seriöst för jag tänker bara på Malin när han kommer in och skriker "troll, troll in the dungeon" och när Dumbledor skriker "silence". Det gör inte så mycket dock, blev mest glad, log lite, och fortsatte sedan att titta på de små trollkarlsbarnen när de bekämpade de onda.

Nu blir det mer te och knaprande på alvedon och ögonlocken orkar inte hålla uppe mer än kanske tio minuter till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar