lördag 14 juli 2012

ölen talar

Heeeeeeeeehhjjhhhjjj.
Ah, en fredag. Helg, sova sova imorn. Längre än till kl 6 men ej i en evighet, för jag har viktiga åtaganden. Som att passa ett tåg till Katrineholm. Har aldrig varit i Katrineholm, kanske inte känner igen mig, vet inte vart jag ska av, blir kaos, blir fel, råkar åka till Oslo. Så tokigt kan det gå. Förhoppningsvis går det bra.
Ska ju till föräldrarnas landställe och dödsmysa.

Ikväll har jag först varit på AW direkt efter jobbet, drack tre öl och blev full pga dålig mathållning under dagen och sen direkt på alkoholhaltig dryck. Tjihoo sa jag och mina kollegor undrade om jag var lite full för att jag sluddrade. Neeheeej sa jag, jag bara pratar så, snälla, herregud, låt mig va, alla kan inte säga rätt jämt. Sa jag och smög försiktigt ned en klunk till.
Sen hängde jag på Trädgårn och kände mig hipp, nickade i takt till musiken, spelade lite pingis, lekte cool och så vidare. Kände mig hipp och cool.

Åkte hem och åt pasta carbornara som jag lagade igår, thankyou past Linda. Jättevärt. Nu ska jag sova som aldrig förr och imorn kommer jag undra varför jag skrev detta när jag fortfarande hade alkohol i kroppen, det var väl dumt, hur tänkte du där, inte alls kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar