tisdag 17 juli 2012

Alla mår bra

Hej hej hej hej alla hippa och coola.
Hur mår ni? Bättre än mig får jag hoppas.
Min förkylning vägrar att ge sig, den håller mig i ett fast tag och fyller min hjärna med snor när jag tror att allt är över. Kanske för att jag springer runt i ölnätter som föregående inlägg, eller för att jag förtjänar lite ondska.
Jag vet inte, men jag vill att det ska gå över nu.
Annars så jobbar jag på som vanligt, vilket har varit väldigt jobbigt den senaste tiden. Kanske för att jag har varit lite halv sjuk varje dag men också för att det är mycket på jobbet nu. Så, nu har jag fått det sagt, vad vuxen jag känner mig. Det är mycket på jobbet nu. Så oerhörd vuxen kommentar. Två gamla bekanta träffas på tunnelbanan frågar hur familjen mår om bilen går bra och hur går det på jobbet, vart var det du jobbade nu igen? Jo det går bra, men det är mycket på jobbet nu. Och sen hummar den andra instämmande, jo, det är mycket på jobbet nu. För de vet båda hur det är, att ha mycket på jobbet, för så är det när man är vuxen.
Och med den hittepå-konversationen fick jag akut "jag vill inte bli vuxen"-ångest. Sen kommer jag på att jag redan är där och herregud.

Nu tappade jag tråden, skulle berätta om att det är jobbigt att jobba nu, pendlar från små glädjerus och bara allmänt välmående till en stark vilja att lägga sig ned i en liten hög på golvet i fosterställning och stanna där tills dagen är över. Oftast slutar det bara i små frustationsskrik och klagan med kollegor. VARFÖÖÖÖR skriker vi lite och säger att vi är trötta och orkar inte mer kanske vi ska hämta lite kaffe? Sen är det bara att börja om.

Det går bra nu.

Helgen, oj vad kul den ska bli. Ser fram emot den löjligt mycket. Måste sluta snora ungefär nu för att kunna ha maximalt kul under hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar