onsdag 31 augusti 2011

Nu har jag att göra

Igår hände det så mycket grejer, men nästan inte en enda bra grej.
Det började med att jag gjorde misstaget att gå till en frisör bara för att det var billigt. Gick gråtfärdig därifrån. Var så sjukt fult och dåligt klippt.
Gick till en annan frisör som fick rätta till eländet. Nu är det finare men absolut inte så jag vill se ut. Skulle klippa topparna och har nu alltså ungefär 10cm kortare hår. Jävla skit. Måste nu vänja mig att se ut som en gnu. Precis nu när jag behöver att vara extra snygg och så. Har liksom ingen som säger till mig att jag är vacker oavsett, så måste vara fin i håret.

Började i skolan också, det var som att få en stor käftsmäll. "Hej, nu har ni att göra, lycka till!" Ungefär så. Höll på att tappa andan när han räknat upp 10 uppgifter och sedan sagt "det där var alltså första uppgiften...". Han. Måste. Skoja. Tänkte jag. Självklart var det inget skoj. Ser hur alla andra aktiviterer sakta suddas ut ur planeringen.

Kul liv. Men ska bli så skönt när den här terminen är över och förhoppningsvis helt avklarad. För tänk, då har jag ändå avklarat någonting. Ett steg på vägen.

Det är som sagt lite brist på roliga saker i mitt liv just nu, får bättra mig på den fronten så blir det lite roligare att skriva.

En rolig grej är ju att jag får hänga med mina kompisar i skolan. Så himla glad att jag har dem, skulle avlida annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar