måndag 1 augusti 2011

Emmaboda - The true story.

Så. Har återhämtat mig lite. Dock lider jag av den obligatoriska festival-förkylningen. Smällar man får ta.
Lite Emmis dag för dag då.

Tisdag
Upp väldigt tidigt, åka till Centralen och åka buss. Väl på plats sattes det upp tält, kollade läget, gick på systemet och så. Någongång börjades det drickas och skålas och dansas.

Onsdag
Vaknade klockan sju av att några personer ville skrika och prata väldigt högt. Var väldigt varmt i tältet. Gick upp helt enkelt. Promenad till "stan" och lite så. Låg och sov på filt i skuggan med Engis och Katta, framför en scen. Vaknade av soundcheck, träffade på First Aid Kit, blev fjortis (ni är så himla bra får jag ta en bild). Såg First Aid Kit, blev frälst på nytt. Drack lite. Drack lite med. Såg lite fler band, designer drugs och fukkk offf, var trött som en gnu.

Torsdag
Sov ganska länge, regnade ute. Vaknade av att Katta petade på mig och att Engis tittade in i tältet. Duschade (!!!). Såg Movits, hur bra som helst. Gick lite till stan. Såg på Yelle som var sjukt jävla bra. Blev dock lite skadad under näst sista låten, fick ta mig gråtandes ut ur publikhavet. På grund av smärtstillande drack jag inget den här kvällen. Var väldigt deppig fram till Bloody Beetroots, då jag bestämde mig för att köra hårt ändå. De var så jävla bra, bland det bästa någonsin. Såg även Den Svenska Björnstammen, så jävla bra de med. Älskar dem! Efter alla konserter gick vi runt och letade efter Mange, vi hade hört att det skulle vara fest hos Mange. Vi hittade Mange, dock var det ingen fest där, Mange låg och sov. Vi spred vidare att det inte alls var fest hos Mange. Träffade kram-mange, som gav världens bästa kramar. Sjöng lite en värld full av liv och det var hur fint som helst.

Fredag
Sov ännu längre. Regnade hela denna dag. Låg inne i Malin och Engis tält väldigt länge och flummade runt. Var lite naken och så. Såg SMK, så jävla bra. Så roligt det var. Såg Familjen, så jävla dåliga. Får ni chansen att se Familjen, ta den inte. Såg lite fler band. Drack nog ganska mycket, blev nog rätt full.

Lördag.
Sov väldigt länge. Vin-huvud. Drack massa kaffe. Såg Daniel Adams Ray, var förvånasvärt bra. Var glad. Såg halva This Is Head. Blev rätt full, såg SebastiAn. Såg JJ, så himla fint. "Spela Shoreline" skrek vi och de gjorde de. Såg nog inga fler band? Var uppe väldigt länge.

Söndag
Sov väldigt lite, packade ihop, åkte hem, sov på bussen, stannade på Max, åkte hem. Duschade(!!!), sov.

För övrigt så har jag hängt med fantastiska människor i ett fantastisk camp, Fatcamp, ätit väldigt mycket mat, vilket var man gjorde i vårat camp. Det hette Fatcamp, då vi var där för att bli feta. Gjorde mitt bästa med Pizzastrutar, korv, smålandsrulle, hamburgare och så vidare. Mums. Har bara haft det så himla bra och saknar det redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar