måndag 20 juni 2011

there aint no party...

Halli Hallå.
Här sitter jag som en gnu och tänkte skriva något vettigt. Är inte så vettig längre, alla hjärnceller har flugit sin kos. Tyvärr ej orsakat av alkohol.
Helgen har varit den ovildaste och den mest pensionärsaktiga på länge. Min mamma hade en vildare helg än vad jag hade.
Fredagen hade jag i ett svagt ögonblick lovat bort till att vara slav på min lillasysters fest. Vilket betydde; städa, laga mat, baka för att sedan försvinna spårlöst upp på mitt rum.
Lördagen. Började väl bra, gick ut och sprang kände mig stark. Sen kollapsade jag. Alla mina krafter försvann, en huvudvärk som senare spred sig till nackvärk tog över min kropp. Kvällens planer ställdes in och jag låg som en gnu i soffan hela kvällen.
Söndagen. Fortsatte hela dagen med att leka död gnu i soffa. Mådde bättre när kvällen kom.
Idag: Har träffat Björnis! Har ätit blåbärspaj med Björnis för att fira min namnsdag. Björn somnade kl sju och ligger nu och sover så sött. Well, I don't blame him, för han har varit vaken sedan kl 15:00 i söndags. Snutte-Björn.
Så nu sitter jag här, klockan är 8, solen lyser bakom de neddragna gardinerna och jag undrar om jag inte också ska gå och sova. Sova ut hela infektionen liksom.

XOXO/Gnun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar