lördag 25 juni 2011

Midsommar

Heeje.
Midsommardagen är dagens dag. Hehehe. Igår var det alltså den mytomspunna midsommarafton. Mystiken kring gårdagens dag ska nog klaras upp, då jag ska berätta för er vad jag gjorde.

Midsommar - The whole true story and some fairytales as well.
Dagen till ära satte jag på mig fin klänning med blommor och hela jag strålade sommar. Sommarkänslorna fullständigt bubblade över när jag landsteg Elins hus. Åh, idyllen, åkrarna, solen, molnen, fåglarna, blommorna. Det var så mycket midsommar över det hela att jag nästan fick slag.
Jag tog mig samman och började planera, vi smed planer och planer och planer. Sen strök vi planerna och smed nya. Tillslut hade vi världens bästa femkamp planerad.
Vi cyklade igenom sommar-tungelsta och promenerade med långväga gäster. Väl vid huset igen ställdes medhavda drycker in i kylskåp och mat börjades tillaga. Stämningen var på topp och solen sken.
Hungriga som endast en flock gnus kan vara högg vi in på midsommarbuffén och vi skålade och sjöng visor.
Efter maten var det dags för femkampen. Väl utförd av de medverkande och mycket bra insatser av lekledarna Elin och Linda. Alla var glada och en och annan glädjetår fälldes av ren lycka att få befinna sig i denna stund med dessa människor fälldes.
Vi åt efterätt, cheesecake som bara rann ned i magen och mådde så bra där. Mums mums sa vi och tog en skål på det.
Vi tog en skål till och lekte lite till.
Kvällen fortsatte med sång i alla olika former och jag somnade lycklig och belåten på soffan med turtelstäcke.

Efter att ha drömt om zombies vaknade jag upp och spenderade dagen i samma soffa som jag spenderat natten i, dock vaken, tittandes på Paris Hiltons BFF.
Nu såhär på kvällskvisten på denna dag, efter en pizza och mycket cola, kan jag säga att jag absolut mår bra, men är sliten som en gnu ändå.

Nu vet ni exakt vad som hände och inte hände.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar