onsdag 8 december 2010

Coop har en jullåt...eller?

Glömde berätta om det som förmodligen var dagens roligaste.
Jag och Malin stod i kön inne på 7-11 där följande konversation ägde rum:
Jag: Coldplay har gjort en jullåt.
Malin: Coop?!
Jag: Ja!
Malin: Jaha... är den bra då?
Jag: Ja, riktigt bra, lite som vanliga coldplay, inte så mycket bjällerklang, men ändå jul.
Malin: Jaha, vad kul.

Sedan var det inget mer med det. Tills vi satt på tunnelbanan då följande konversation ägde rum:
Jag: Vill man lyssna på julmusik kan man lyssna på vinyl 107, de spelar bara jullåtar nu.
Malin: Ja, eller på Coop.
Jag: Haha, vadå Coop? Varför skulle man vilja göra det?
Malin: De hade ju gjort en jullåt...
Jag: Nej, Coldplay hade gjort en jullåt.

HAHAHAHA, säkert mycket roligare om man var där. Vet inte vad som var roligast, det faktum att Malin accepterade det faktum att Coop hade gjort en jullåt utan att tänka vidare så mycket på det, eller jag inte reagerade på att Malin undrade om det var Coop jag hade sagt. Ja herre, det gav oss ett riktigt gott skratt.

Tänk om nu Coop hade gjort en jullåt, om lussebullar, pepparkakor, glögg, julmust, juleskum, julskinka... Jag vet inte om det bara är jag som är hungrig, men jag tror att det hade blivit en hit.

1 kommentar: