torsdag 25 november 2010

Kallt och så

Halli Hallå. Väldigt kallt ute, väldigt mycket snö. Här inne är det varmt och skönt, filt och lite ljus gör susen!
Vintern är inte bussarnas favoritårstid, det fick jag återuppleva idag. Skulle till tandläkaren imorse och var ute i god tid (eller nej, men precis-så-att-jag-hinner-tid) och väntade på bussen. På bussen som var en kvart sen. Så jag skyndade mig försiktigt, vill ju inte halka, för att hinna i tid till tandis. Sen fick jag sitta och vänta i åtta minuter. För att vara inne hos tandläkaren i fyra. Hon konstaterade att allt såg bra ut, väldigt fina tänder, fortsätt så, ses om två år, här har du en gratis tandborste, 340 kronor tack. Ja, exakt så.

Sen åkte jag till SU där jag har suttit och pluggat hela långa dagen. Väldigt duktiga och effektiva var vi. Så duktiga att jag inte har pluggat nånting nu på kvällen, men det kan ju vara farligt att överanstränga sig...

När jag skulle hem valde 807 att vara sen den med. Som om det inte alls är kallt att stå ute och vänta på bussar.
Tror faktiskt att det är så att chaufförerna tar lite längre raster nu när det är sånt här väder. För det är plötsligt okej att vara lite sen, det är inte chaufförens fel, det är vädret. Tänker folk. Jag tänker, det är chaufförens fel. Nej nu är jag ond, men man blir bitter när bussarna håller på såhär.

Nu ska jag kolla på Ghost Whispers som den nörd jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar