onsdag 17 november 2010

en onsdag

Hellu lovers.
Idag är det onsdag och igår var det alltså tisdag, ifall någon skulle ha glömt bort det där med veckans alla dagar.
Igår (tisdag alltså) var en bra dag, först föreläsning, sen lunch med Elin P, sen pluggpluggplugg och sen träffade jag Tanya och Katta för en fika. Malin joinade oss också, men henne hann jag dessvärre inte se så mycket av. Trevlans iallafall.

Idag har vi grupparbetat för fullt, är typ helt klara med första uppgiften, YEAY! Nu är det bara den andra kvar, men det går nog galant. Måste läsa sisodär 300 sidor också, men det är luuuuuugnt. (vi alla vet att det inte kommer hända, åtminstånde inte ikväll, eller under denna livstid).

Fint värre var det idag när man gick av tunnelbanan, sådär helt vitt över hela campus och helt frostigt och krispigt. Tänkte att om jag vore internationell student hade jag tagit en bild och skickat till mina vänner på de varmare breddgraderna och sagt något i stil med "slå den du" och sen inte nämnt att det endast blir sådär vackert när det är svinkallt ute. Ibland kanske jag tänker för mycket på onödiga saker. Jag kommer ju aldrig vara internationell student i Sverige, behöver inte låtsas att det är helt okej med kyla och vinter. Jag har inte valt det, men å andra sidan har jag inte heller valt bort det (ännu).

Har för övrigt sådär sjukt ont i ena armen som jag får ibland utan anledning. Måste ju finnas nån anledning, men frågan är vad. Känns inte alls kul. Som tur är har jag min Salminakki, mums mums mums på det.

Ikväll är det bra på tv, Maria Montazami med Anna Book (det är Maria vi gillar) och sen Greys! WOOP WOOP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar