onsdag 28 november 2012

Snön ligger vit om taken

Hej och hå. Nu faller snön så vackert och fint och julkänslorna riktigt spritter i kroppen. Eller nja, men snöar gör det. Hoppas bara att vi slipper det trafikkaoset som brukar medfölja. Vill 1: komma till och från jobbet 2: att Erik ska kunna ta sig till Stockis från Uppis (kanske viktigast).

Idag hade jag ett jättebra seminarium. Blev så himla glad av det, kände mig jättesmart och upprymd med massa kunskap efter det och var tvungen att stanna kvar och prata med läraren bara för att säga att han har omvänt min syn på diskursanalys. Nördig_tjej_90.
Efter mitt seminarium träffade jag Elin, sista gången innan hon åker. Vi åt mat och hade det så himla trevligt och sen kom jag på att jag behövde ju minsann köpa nya jeans pga de gamla gick sönder i lördags. Så vi gick till Carlings och 20 min och lite väl mycket pengar senare var jag ett par jeans rikare.
Jag gillar Carlings ändå. Som den gamla *rockern* jag är så är det en bekant affär (mycket döskallar = Linda 16 år gillar). Sen har de jättemånga olika sorters jeans, bra när det är jeans som ska inhandlas. Och deras personal är så sjukt trevlig att det känns som att man är superbra kompis med dem när man går därifrån. Det är man självklart inte, men de är så duktiga på sin sak att man iallafall får ett perfekta jeans. Så tips tips låt ej döskallarna hindra er, gå dit och fixa bra jeans.

Så nu vet ni det. Alla känner sig lite klokare av detta hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar