söndag 11 november 2012

och där ute var allting så grått och trist

Hejhejhejhej.
Idag är det söndag och världen är grå. Det känns alltid så ovärt att gå upp när himlen är helt grå och regnet hänger i luften och man har inget man egentligen måste göra, då kan man lika gärna ligga kvar under täcket i några timmar. Så det har jag gjort idag, och igår med för den delen, för det var lika grått då. 
I fredags hade vi stadsvandring med jobbet och avslutade det hela med middag, det var såklart jättetrevligt för mina kollegor är världens bästa. 
Exempel på hur mina kollegor är världens bästa:
* Jag säger på morgonmötet i onsdags att det är kladdkakans dag. Ingen ifrågasätter det utan de enda frågorna som kommer upp är: vem tar ansvaret att köpa kladdkaka och när ska vi äta den? Måste älska dem för det. 
* Man möts varje morgon med genuina kramar och "heeeeeeej åhhh vad kul att du ska jobba idag"
* De ger mig en anledning till att skratta högt minst en gång varje arbetsdag. 
Osv osv, listan kan göras så mycket längre. Men som ni förstår var det roligt i fredags. 
I går, det vill säga i lördags så var det som sagt grått och trist. Jag och Erik tänkte att vi skulle ta oss en promenad och sen köpa bullar, men när vi kom ut så regnade det så vi promenerade endast till konditoriet och tillbaka. En promenad på ca 100 meter, men är det regnigt så är det. 

På kvällen bestämde vi oss för att gå och kolla in en film som visades på Stockholms Internationella Filmfestival. Bara det att vi bokade biljetter till fel datum, så vi fick flänga runt hela stan till tre olika biografer innan vi hamnade rätt. Ett litet äventyr är ju aldrig fel tänkte vi, gör allting så mycket mer spännande. Vi såg iallafall The Comedy som inte alls är så rolig som namnet påvisar. Filmen är porträtt av en Williamsburg- Hipster som även är ett riktigt asshole. I filmen får man följa hans liv och inte så mycket mer. Den var lite seg emellanåt, vilket jag tror lite var meningen med filmen, den skulle vara så realistisk som möjligt. Så både gillade den och gillade den inte, den var snyggt filmad, bra soundtrack och dialogen var fruktansvärt snyggt gjord, kändes extremt naturlig och inte sådär krystad som det lätt gör. Men störde mig extremt mycket på huvudkaraktären, då han var ett riktigt svin och filmen går inte på något sätt djupare in på varför han är som är. Vilket å andra sidan verkligen fick mig att tänka till och göra en egen analys, kanske var det precis det som filmmakarna ville? Ja, den var intressant iallafall, gillar ni realistisk film där det inte händer så mycket så tips. 

Hur som haver, helgen har varit riktigt fin och nu ska jag åka till Vendelsö och ge pappa en klapp på axeln. Är ju fars dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar