måndag 4 april 2011

monday monday

Halli Hallå.
Denna dag började gråmulen och med trötta steg. På eftermiddagen sprack det upp och solen kämpade sig fram genom molntäcket. De trötta stegen blev pigga och jag snörade på mig springskorna och tog mig ut på en runda.
Nu känner jag mig duktigt och sugen på glass.

Måndag idag. Hade föreläsning, sov lite. Har massa att läsa som vanligt, men jag orkar inte. Åh, böckerna är inte roligare och jag förstår så mycket bättre på föreläsningarna. Blir så omotiverande.
Har en jobbig seminarieuppgift framför mig också.

Roliga grejer som händer i veckan:
Torsdag: Vittras 10-års jubileums-fest. Gamla lärare och elever inbjudna för en kväll som jag tror kommer bli mycket nostalgisk och trevlig. För er som bor under en sten är alltså Vittra min gamla gymnasieskola.
Fredag: Amelie som fyller år här i veckan har en tillställning av det festligare slaget.

Det var inte överdrivet mycket roliga grejer som händer i veckan. Hoppas på att jag ska ligga i fas i skolan och springa hela tiden. Eller varje dag. Eller iallafall tre gånger om vi ska vara realistiska. Förra veckan sprang jag tre gånger, en gång med Björn. Det gick rikigt bra faktiskt. Så nu är jag på gång med min löpning heja heja.

Nu väntar Ways of Knowing. Om inget bra har börjat på tv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar