torsdag 14 april 2011

en TORSDAG

Hej och Hå.
Uuaah. Denna dag har inte varit underbar. Vaknade med halsont som jag ignorerade, gick på föreläsning. Bra föreläsning, om än lite förvirrande metoder. Efter detta grupparbetade jag och Josabeth, det gick bra tills vi båda blev helt slut i kropp och själ. Mitt huvud började värka, så det var bara att gå hem. När vi kom ut från SU fick vi ont i ögonen. Det hade tydligen blivit soligt och fint medans vi suttit i en mörk vrå och studerat. Denna konversation ägde rum då:
Jag: Åh vad fint väder, nu borde man gå ut på en promenad. Eller springa kanske man borde göra...
Josabeth: Ja... Eller sitta still.
Jag: Ja! Sitta still är exakt vad jag ska göra.

Det var precis det jag gjorde. Efter att jag varit på konsum och köpt godis (extrapris, inte mitt fel).
Har bestämt mig att inte tvinga mig och min kropp att träna när den behöver vila, som idag när halsen krånglar och jag känner mig svag. Kanske inte är en bra dag för löpning. Man måste lyssna på sin kropp och våga vila så kanske man kan undvika att bli besatt.

På tal om lyssna på sin kropp så åt jag yougurt till middag. Hopplösa Linda. Nu börjar det bli mörkt och jag vill inte vara ensam hemma längre, jag vill ha sällskap. Avd: Jag är så redo att flytta hemifrån och bo ensam.

Lyssnar på emomusik gör jag också. Uuuaah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar