onsdag 27 april 2011

att deklarera

Tänkte bara berätta att jag nu har deklarerat i lilla iphonen. Det gick så bra så och kan skryta med att jag är färdig deklarerad före båda mina föräldrar. Kanske man blir mindre entusiastisk med åren. Deklarationen är något som jag i mina unga dar förknippade med stress och ångest och en pappershög och en mamma som satt sista söndagen och fixade för att sedan åka och lämna in alla papper. Ofta var det även kö vid själva inlämningen, för alla var ute i sista stund.
Med den bilden i huvudet kan jag säga att elektroniken verkar ha gjort mycket för deklarationen, så enkelt med bara lite knapptryck så är man klar. Ingen kö, ingen stress.

Nu kommer jag på mig själv med att ha skrivit ett helt inägg om att deklarera och frågar mig "när blev jag både vuxen och tråkig?". Får väga upp detta med rejält supande i helgen tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar