torsdag 28 april 2011

lite saker

Saker som jag stör mig lite på:
* Att jag åt för mycket pannkakor. Gör alltid det, även om jag inte är sugen. Erika övertalade mig att vi skulle göra pannkakor och sen när man börjar äta så slutar man inte fören det är försent. Jag lär mig aldrig. Grejen med pannkakor är att man inte känner att man är mätt, man blir spyfärdig direkt. Sen håller det i sig i flera timmar.

* Att Kenza har köpt typ likadana byxor som jag hade när jag var 12-13 år, de army-inspirerade. Jag hade alltså liknande för länge sedan och har sedan dess tänkt "hur tänkte jag här, pinsamt fula byxor" och har verkligen inte ändrat den tanken. Tydligen så har det blivit mode nu och det stör jag mig på. Det är ju inte snyggt.

* Första gången jag åt en lyckokaka. Hade stora förväntningar efter sett detta fenomen i alla amerikanske serier och filmer, men aldrig upplevt det själv. När de kom med lyckokakorna på restaurangen i New York var jag full av förväntan, vad skulle det stå för klokt på min lapp? Det stod vad fisk hette på kinesiska.

* Stör mig lite på folk som klagar på att jag har lite bilder här på bloggen. Till er, detta är ingen bilder-blogg. Jag tycker om att skriva så det är det jag tänker göra. Har i mina dar haft bilddagbok som finns kvar med 1000 bilder för de som vill se, har även en tumblr som jag tänkte lägga upp bilder på, men det kom av sig. Så det blir helt enkelt bara massa text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar