onsdag 1 augusti 2012

Happy Pride!

Hej hej.
Idag har varit en väldigt fin dag. Först jobbade jag på som vanligt, jobbade på väldigt duktigt där på förmiddagen och fick otroligt mycket gjort, klapp på lill-axeln. Jag gick tidigare från jobbet då jag var med och arrangerade ett panelsamtal och en föreläsning på pride. Det var jättekul och hur intressant som helst och jag var på så himla bra humör sen. Panelsamtalet var jättebra om hetronormativitet och homofobi ur en historisk synvinkel, superintressant och duktiga medverkare. Föreläsningen hölls av Tiina Rosenberg och handlade om Fucking Åmål och media-debatten som skedde efteråt, eller snarare som inte skedde, då Fucking Åmål beskrevs som en skildring av unga i en liten stad och ingen nämnde det faktum att det var två tjejer, eller ansåg att det överhuvudtaget var viktigt. Det och mycket mer tog hon upp och det var så bra. Sån fantastisk härlig människa, jag blev verkligen jätteinspirerad av henne, så vill jag bli när jag blir stor tänkte jag lite.

Älskade att vara på pride house, för alla strålade. Det var kära människor vart man än såg och färgglada kläder och glitter och alla är glada. Men dagens bästa var ändå de fyra äldre damerna (ca 70år) som satt bakom mig på Tiina Rosenbergs föreläsning. De var så himla söta och såg så glada ut och applåderade när Tiina pratade om påven och hans hittepå.

Sen gick jag från pride house helt gråtmild, det var lite för mycket vackra känslor på en och samma gång för mig att klara av.

Ah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar