lördag 4 augusti 2012

Hejdå alkohol

Igår drack jag alkohol för sista gången. 
Efter några veckor som nykter känner jag att borde ha fått mer perspektiv, men framförallt, jag borde tagit det jävligt lugnt. 
Men jag tar det inte lugnt, jag vet inte hur man gör. När man leker lekar och det hetsas, sluta smutta, jag fyller på mer, drick nu, var det gott?
Jag dricker, för det var gott, för att det är trevligt och alla blir bara gladare och gladare. 
Efter tre glas känner jag mig bara glad. Efter 4 är jag tokfull. Tokfull. Och alla undrar hur det gick till för inte drack Linda mer än någon annan, tvärtom, men hon är ju så liten, hon måste ju förstå att hon inte kan dricka lika mycket som de andra stora barnen. 

Så gör man bort sig och märker att allt är väldigt suddigt sen får man ångest och åker hem och slår sig. 

Så, nej, alkohol är inte min grej. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar