lördag 15 december 2012

Världens roligaste grej

Världens roligaste nyhet:
Jag ska till Indien i februari och volontärarbeta. Alltså glädjen när jag fick beskedet?!? Blev helt skakig och klarade inte av att läsa klart och var tvungen att skrika på Karin (jag var på jobbet) och sen fick jag lugna ned mig för att kunna ta in all information.
Jag ska alltså till Indien för att där arbeta som volontär. Jag kommer inte att bygga barnhem eller så, utan projektet handlar om kvinnlig utveckling och förbättra kvinnors makt i samhället. Det var det som var mitt förstahandsval när jag sökte och jag är så himla glad över att jag fick en plats på det projektet.

Så himla glad.
Och jättejättenervös. HUR kommer jag klara mig? Åka helt själv. Flyga helt själv. Äta indisk mat, bli magsjuk. Dålig hygien och smutsigt och så vidare.
Saknaden av Sverige.
Jag kommer bara vara borta i en månad så kommer nog inte hinna sakna Sverige så mycket, men däremot kommer jag hinna sakna Erik, min familj, Erik, mina vänner och Erik. Och nu började jag gråta.

Erik får följa med. Så blir det. Det blir nog bäst så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar